جوزا 30, 1397 13:24 Asia/Kabul
  • تحصیل 450‌هزار دانش‌آموز پناهنده در ایران

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران با اشاره به تحصیل 450‌ هزار دانش‌آموز پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در نیم قرن گذشته تلاش کرده است، خدمات اولیه و مورد نیاز 3 تا 5 میلیون پناهنده را در کشور فراهم کند.

«احمد محمدی‌فر» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری روز جهانی پناهنده در دانشگاه تهران تصریح کرد: اکنون در بسیاری از کشور‌ها مشکلاتی در خصوص ارائه خدمات درمانی وجود دارد، اما جمهوری اسلامی ایران سعی کرده است در سه سال گذشته جمعیت زیادی را به کمک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تحت پوشش بیمه سلامت درآورد.

محمدی‌فر افزود: جمهوری اسلامی ایران در تلاش است جامعه‌ای سالم، شاداب و امیدوار برای پناهندگان ایجاد کند تا امیدشان را به آینده از دست ندهند و با تمام شدن جنگ‌ داخلی ، به کشور خود برگردند و آن‌جا را آباد کنند.

وی با بیان این‌که حمایت از پناهندگان، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: هم‌اکنون در میان پناهندگان افغان در ایران، 17 هزار دانشجو و 25 هزار فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های ایران حضور دارند که آماده ساختن افغانستانی جدید هستند.

کلیدواژه