اروپایی ها در برجام به تکلیف خود عمل کنند
(last modified 1397-03-30T10:12:54+00:00 )
جوزا 30, 1397 14:42 Asia/Kabul
  •  اروپایی ها در برجام به تکلیف خود عمل کنند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت: اروپایی ها در موضوع برجام باید با عمل به وظایف خود، آمریکا را نیز وادار کنند که از خرابکاری دست بردارد.

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به خروج آمریکا از برجام در18 ثور 1397 اظهار کرد: ایران شرایط خود را برای ادامه حضور در برجام اعلام کرده است و به هیچ وجه بر خلاف شرایط خود، ادامه برجام را نمی پذیرد.

ولایتی همچنین با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: آمریکا به موضوع حقوق بشر به مانند ابزار سیاسی می نگرد که اگر به نفع حکومتشان باشد در آن حضور دارد و اگر نباشد خارج می شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل به بیش از سه سال حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن نیز اشاره کرد و گفت: با وجود این حملات، امروز نیروهای یمنی قویتر از قبل هستند و سعودی ها و اماراتی ها با دادن تلفات زیاد، ناچار به عقب نشینی شده اند.

ولایتی همچنین در مورد انتخابات عراق که 22 ثور برگزار شد اظهار کرد: ایران به عنوان هم پیمان عراق خوشحال است که این انتخابات بدون مشکل برگزار شده و مردم این کشور آزادی و امنیت را انتخاب کرده اند و امیدواریم متخصصان عراق، دولت جدید و مجلس این کشور را به خوبی تشکیل دهند.

 

کلیدواژه