امیرعبداللهیان: اروپا تحت تاثیر اقدامات تنش‌زای ترامپ قرار نگیرد
(last modified Mon, 25 Jun 2018 07:27:57 GMT )
سرطان 04, 1397 11:57 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: اروپا تحت تاثیر اقدامات تنش‌زای ترامپ قرار نگیرد

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل، گفت: اروپایی ها باید با توجه به منافع طرفین در برجام تصمیم‌گیری کنند و تحت تاثیر اقدامات تنش‌زای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار نگیرد.

پس از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام (18 ثور) و درخواست کشورهای اروپایی برای حفظ این توافق؛ ایران فرصت محدودی به اروپایی‌ها داده است تا تضمین عملی دهند که منافع برجامی ایران هنگام بازگشت تحریم‌های آمریکا ، تامین شود. 

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری مجلس؛ «حسین امیرعبداللهیان» در دیدار با «فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در تهران، به گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و اروپا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: ایران، شرایط خود را برای ادامه برجام به طور شفاف بیان کرده است و انتظار دارد بسته پیشنهادی اروپا، منافع ایران را تامین کند.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار سیاست دوگانه فرانسه در قبال تروریسم و اجازه فعالیت گروهک تروریستی منافقین در فرانسه را سیاستی نادرست خواند.

«فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در تهران نیز با اشاره به دور جدید گفتگوهای ایران و سه کشور اروپایی در خصوص برجام، گفت: ادامه فروش نفت و تقویت ارتباطات بانکی دو اولویت اصلی ایران است که در این مذاکرات از سوی اروپا و فرانسه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: فرانسه هیچ بنایی برای خروج از برجام ندارد و این توافق را به نفع امنیت و ثبات جامعه بین المللی می داند.

 

کلیدواژه