سرطان 06, 1397 09:12 Asia/Kabul
  • ثبت نام 103 هزار دانش آموز اتباع خارجی غیرمجاز در مدارس ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران، گفت: 103 هزار نفر از فرزندان اتباع بیگانه غیرمجاز در مدارس ایران ثبت نام شده اند.

به گزارش رادیو دری،«احمد محمدی فر» سه شنبه شب در نشست با هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران، در استان کرمان افزود: فرزندان اتباع بیگانه غیرمجاز، باید بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدارس ایران پذیرفته شوند و بر همین مبنا، بیش از 500 هزار دانش آموز اتباع بیگانه، سال جاری در مدارس ایران مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران، استان کرمان را یکی از مهمترین پذیرندگان پناهندگان در ایران برشمرد و تصریح کرد: اوایل سال 2018 حدود 500 تا 6 هزار ظرفیت صدور روادید برای کشور افغانستان ایجاد شد.

وی همچنین توجه به معیشت پناهندگان را از اولویت های اصلی ایران دانست و گفت: سال جاری 92 هزار نفر از اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در استان کرمان اقامت دارند که اکثریت آنها اتباع افغان هستند.

هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران دوشنبه شب به منظور سفر دو روزه وارد کرمان شدند و از کارگاه های آموزشی و مراکز مختلف پناهندگان مستقر در کرمان بازدید کردند.

کلیدواژه