سنبله 27, 1395 08:50 Asia/Kabul
  • ورود رئیس  جمهوری ایران به ونزوئلا

رییس جمهوری اسلامی ایران، وارد ونزوئلا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه برای شرکت در هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، وارد جزیره مارگاریتا ونزوئلا شد.

در جریان هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که در جزیره مارگاریتای ونزوئلا برگزار می شود، ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد پایان می یابد و ونزوئلا به طور رسمی عهده دار این مسوولیت می شود.

بیش از 120 کشور جهان جنبش عدم تعهد هستند.

هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با شعار صلح ،حاکمیت و همبستگی برای توسعه، روزهای شنبه و یکشنبه در جزیره مارگاریتای ونزوئلا، برگزار می شود.

حسن روحانی، در نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، ضمن سخنرانی، با شماری از روسای کشورهای شرکت کننده در این اجلاس دیدار و گفت و گو می کند.

رییس جمهوری ایران همچنین پس از اجلاس ونزوئلا، به دعوت رسمی "رائول کاسترو" رییس جمهوری کوبا، از این کشور دیدار و با مقام های ارشد کوبایی درباره راه های توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری های تهران – هاوانا گفت وگو می کند.

دیدار و گفت و گو با "فیدل کاسترو" رهبر انقلاب کوبا و "رائول کاسترو" رییس جمهور این کشور، شرکت در نشست هیات های عالی رتبه دو کشور و امضای اسناد متعدد همکاری، از جمله برنامه هایی است که در جریان سفر رسمی روحانی به هاوانا پیش بینی شده اند.

رییس جمهوری اسلامی ایران، در آخرین مرحله از سفر خود، برای سخنرانی درهفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد،عازم نیویورک می شود.

کلیدواژه