سرطان 06, 1397 16:25 Asia/Kabul
  •  وحشت

بازداشت وزیر پیشین انرژی رژیم اسرائیل، موجب ترس و نگرانی موساد و سرویس‌های اطلاعاتی غرب از توان بالای امنیتی ایران شده است.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد «­گونن سِگِو» از وزرای پیشین کابینه اسرائیل، به برقراری تماس‌های غیرقانونی با ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ برخی منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند «­گونن سِگِو» از مخالفان موجودیت رژیم صهیونیستی است.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی درباره علل بازداشت این وزیر پیشین اسرائیلی، اعلام کرد: جاسوسی "گونن سگو" برای ایران در ازای دریافت پول نبوده بلکه جاسوسی در ازای نابودی رژیم اسرائیل بوده که رویای بخشی از گروه‌های یهودی است و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل را مغایر با تعالیم و آموزه‌های الهی می‌دانند.

براساس این گزارش؛ پرونده "گونن سگو" بازتاب‌های گسترده‌ای در سازمان‌های اطلاعاتی غرب و سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) داشت و این مسئله را تاییدی بر توان بالای اطلاعاتی و امنیتی ایران اعلام کردند.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" پیشتر در گزارشی مدعی شد: جذب وزیر پیشین انرژی اسرائیل توسط ایران را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا او می‌توانست علاوه بر ارائه اطلاعات حیاتی، مقامات دیگر را برای تبدیل شدن به جاسوس، به ایران معرفی کند.

 

کلیدواژه