قاسمی: ایران با تکیه بر توانایی های خود در برابر تحریم آمریکا می ایستد
(last modified Thu, 28 Jun 2018 06:55:40 GMT )
سرطان 07, 1397 11:25 Asia/Kabul
  • قاسمی: ایران با تکیه بر توانایی های خود در برابر تحریم آمریکا می ایستد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مقام آمریکایی درباره توقف فروش نفت ایران گفت: ایران با تکیه بر توانمندی های داخلی و بهره گیری از ظرفیت های بین المللی در برابر تحریم آمریکا می ایستد.

«بهرام قاسمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: ایران با وجود فشارها به سیاست های صلح جویانه و به مبارزه با تروریسم ادامه می دهد و همچنان در راستای ثبات و امنیت منطقه تلاش خواهد کرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: واشنگتن از همه کشورها خواسته است واردات نفت ایران را از ماه نوامبر 2018 متوقف کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران باتاکید بر اینکه آمریکا نمی تواند به سمت استمرار و تشدید سیاست های شکست خورده و یک جانبه گرایانه حرکت کند، اظهار کرد: آمریکا باید بپذیرد که جایگاه گذشته خود را در جهان از دست داده است.

قاسمی با بیان اینکه تحمیل سیاست های یک فرد و یک کشور به کشورهای دیگر سیاست قرون وسطایی است، خاطر نشان کرد: امروز هیچ کشوری حق ندارد امیال و خواست های خود را بر دیگران تحمیل کند و کشورهای دیگر هم چنین سیاستی را نخواهند پذیرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: سیاست های ترامپ در نهایت آمریکا را به سمتی می برد که درعرصه جهانی بازهم ده ها تریلیون دلار برای کارهایی هزینه کند که از اساس با خردگرایی و واقعیات جهانی انطباق ندارد و بعد از مدتی با شکست مواجه می شود.

کلیدواژه