لاریجانی: ایران با تکیه بر اصول مشخص خود وارد مذاکرات هسته ای شد
(last modified Thu, 28 Jun 2018 07:55:34 GMT )
سرطان 07, 1397 12:25 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ایران با تکیه بر اصول مشخص خود وارد مذاکرات هسته ای شد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر اصول و تاکتیک های مشخص وارد مذاکره با پنج به علاوه یک شد که نتیجه آن توافق هسته ای با تأیید شورای امنیت سازمان ملل بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علی لاریجانی» روز پنج شنبه در تهران با اشاره به اهداف ایران از مذاکرات هسته ای افزود: خارج شدن از ذیل اصل هفت شورای امنیت، بسته شدن پرونده PMD (ابعاد نظامی پرونده هسته ای) و برداشته شدن تحریم های هسته ای، حاصل مذاکرات ایران با گروه 1+5 و رسیدن به توافق برجام بود، اما آمریکا به صورت یکجانبه از آن خارج شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا پس از خروج از برجام برای آشفته‌سازی سیاسی-امنیتی و همچنین مسأله‌سازی در ایران اقدام کرد و  راه رسیدن به آن را نیز اقتصاد تعیین کرد.

لاریجانی همچنین در خصوص حضور منطقه ای ایران گفت: کمک مستشاری ایران به عراق و سوریه برای مبارزه با تروریست ها برای تأمین امنیت مردم در داخل و منافع ملی ایران بود.

رئیس قوه مقننه ایران همچنین گفت: امروز، مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی؛ برای ایجاد مزاحمت ضد ایران، در منطقه بسیار فعال شده اند تا جایی که حتی اگر بتوانند کشورها را با پول می خرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کمر تروریست ها را در عراق و سوریه شکست که اگر اینگونه نبود باید همه کشورهای منطقه با تروریست ها مواجهه می شدند.

کلیدواژه