سرطان 07, 1397 16:09 Asia/Kabul
  • زنگنه: تولید بنزین در ایران از سال 2013 تاکنون 13برابر شده است

وزیر نفت ایران با اشاره به مشکلات و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تصریح کرد: تولید بنزین در ایران با وجود تمامی این پیچیدگی‌ها، از سال 2013 تاکنون 13 برابر شده است.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرحله دوم "پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس"، افزود: با تلاش و هماهنگی نیروهای متخصص داخلی، مرحله دوم پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس امروز با ظرفیت 120‌هزار بشکه در روز، وارد مدار تولید شده است.

زنگنه با اشاره به فشار آمریکا و برخی کشورهای همپیمان آن برای تحریم ایران در زمینه واردات بنزین، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با بهره‌ برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس و رسیدن به تولید روزانه 36 میلیون لیتر، هیچ‌گونه نگرانی از بابت تحریم بنزین ندارد.

با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید بنزین یورو 5 ایران از 12 به 24 میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز نیز از 4 به 8 میلیون لیتر در روز می‌رسد.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت، در 25 کیلومتری غرب بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، جنوب ایران، احداث شده است.

کلیدواژه