گسترش روابط با ایران؛ اولویت سیاست خارجی هند
(last modified 1397-04-11T03:54:28+00:00 )
سرطان 11, 1397 08:24 Asia/Kabul
  • گسترش روابط با ایران؛ اولویت سیاست خارجی هند

نشریه هندی تایمز نوشت،گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران همچنان در اولویت سیاست خارجی هند است.

به گزارش رادیو دری ،نشریه تایمز تاکید کرد، با وجود تحریم‌هایی که قرار است آمریکا پس از خروج از برنامه جامع  اقدام مشترک (برجام) ضد  ایران به ویژه در زمینه نفت اعمال کند، اما دهلی نو، همچنان تهران را به عنوان بخش مهمی از سیاست خارجی خود حفظ خواهد کرد.

تایمز با عنوان اینکه هند از جمله بازارهای بزرگ نفت خام ایران به حساب می‌آید تصریح کرد، بخش قابل توجهی از پالایشگاه‌های آن کشور برای استفاده از نفت ایران سازگار شده‌اند.

نشریه هندی افزود، درخواست آمریکا از کشورها برای وارد نکردن نفت از ایران اوضاع را پیچیده  کرده اما دولت هند در تلاش است تا راه‌هایی را برای عبور از تحریم‌های آتی آمریکا ضد ایران بیابد.

آمریکا پس از خروج از برجام از متحدانش درخواست کرده به عنوان بخشی از تحریم‌های اقتصادی ضد تهران، واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

وزیر نفت ایران 19 ژوئن در وین با تاکید بر اینکه اوپک از «ترامپ» دستور نمی گیرد اعلام کرد، از نفت نباید به عنوان سلاح و ابزاری سیاسی ضد کشورهای دیگر استفاده شود.

خروج «ترامپ» از برجام  در هشتم می  و تاکید وی بر بازگرداندن تحریمها ضد ایران با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

کلیدواژه