روحانی درجمع ایرانیان مقیم سوئیس؛ ملت ایران تسلیم فشار خارجی نمی شود
(last modified 1397-04-12T03:19:40+00:00 )
سرطان 12, 1397 07:49 Asia/Kabul
  •  روحانی درجمع ایرانیان مقیم سوئیس؛ ملت ایران تسلیم فشار خارجی نمی شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران درجمع گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه تسلیم فشار خارجی نشده است، ایرانیان مقیم خارج را سفرای ملت خواند و از آنها خواست در بیان واقعیتها و سرمایه گذاری به ایرانیان داخل کشور کمک کنند.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی که برای دیدار و گفتگو با مسئولان سوئیس به برن سفر کرده است شامگاه دوشنبه، در دیدار گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس، فعالیت های ارزنده ایرانیان خارج از کشور را موجب افتخار دانست و اظهارداشت: وظیفه همه ما، تلاش برای توسعه و رفاه بیشتر ملت است.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حیات مادی و معنوی ما در گرو پیشرفت و سربلندی ایران است، افزود: تلاش دولت، تحقق اهداف ملی با وحدت و همراهی احاد مردم است.

روحانی با اشاره به اینکه منطق ملت ایران در مذاکره با قدرتهای جهانی اثبات شده است، اظهار داشت: در نتیجه اجرای توافق برجام، تعامل و تبادلات اقتصادی و علمی ایران با جهان رونق گرفت و میلیاردها دلار سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به ویژه از سوی ایرانیان مقیم خارج انجام شد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه برجام بر مبنای نفع ایران و جهان امضا شد، گفت: منطق ایران تغییر نکرده؛ اما یک طرف بی منطق از برجام خارج شده که هدفش فشار به ملت ایران است.

روحانی ادامه داد: هدف آمریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم ایران است اما ادعا می کند که می خواهد به دولت ایران فشار وارد کنند، درحالیکه جلوگیری از واردات مایحتاج ضروری مانند دارو و تلاش برای جلوگیری از صادرات نفت ایران، به معنی فشار مضاعف به مردم ایران است .

رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در حدود 5 سال گذشته در زمینه تولید بنزین، گاز و گازوئیل، گسترش و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، گردشگری، ترانزیت، فضای مجازی و امثال آنها اظهار داشت: فشار بر روابط بانکی و بیمه ای و صادرات نفت ایران، یعنی فشار بر روی تداوم و توسعه این موفقیتها و فشار و توطئه ای که امروز طراحی شده، فشار و توطئه علیه توسعه و رفاه ملت ایران است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی رئیس جمهور سوئیس عصر دوشنبه وارد این کشور شد.رئیس جمهوری پس از سوئیس برای رایزنی با مسئولان اتریشی وارد وین خواهد شد.

 

کلیدواژه