نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتبارنامه خود را به آمانو تسلیم کرد
(last modified 1397-04-12T03:24:56+00:00 )
سرطان 12, 1397 07:54 Asia/Kabul
  •  نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتبارنامه خود را به آمانو تسلیم کرد

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه در دیدار با «یوکیا آمانو» مدیرکل این آژانس اعتبارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایرنا، «کاظم غریب آبادی» در این ملاقات با اشاره به روابط و همکاری‌های خوب و مناسب میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌های فنی در جهت استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. 

«غریب آبادی» همچنین با اشاره به موضوع های ایمنی، امنیت، پادمان هسته‌ای و همکاری‌های فنی، خواستار پرداختن متوازن به مسائل مختلف دستور کار از سوی آژانس شد.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای برجام که برای یازدهمین بار متوالی از سوی آژانس مورد تائید قرارگرفته است، بر اهمیت نقش مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس تاکید کرد. 

غریب آبادی همچنین به خروج آمریکا از برجام به‌عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت اشاره کرد و یادآورشد: برجام مسیری یک‌طرفه نیست و برای ادامه حیات آن، طرف‌های مقابل می‌بایست به تعهدات خود عمل کرده و ایران نیز از منافع برجام بهره‌مند شود.

«یوکیا آمانو» نیز در این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای مهم آژانس بوده و طی چند سال گذشته روند همکاری‌ها میان تهران و آژانس همواره تقویت‌شده است. 

«کاظم غریب‌آبادی» که جایگزین «رضا نجفی» نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین شده است، پیش‌ازاین اعتبارنامه خود را تقدیمِ «یوری فدوتف» مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین کرد.

 

کلیدواژه