سرطان 12, 1397 07:56 Asia/Kabul
  •  آغاز عملیات اجرایی فرآیند تولید UF4 در اصفهان

عملیات اجرایی فرآیند تولید UF4 از دوشنبه شب در مجتمع UCF اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، 'محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان دوشنبه شب پس از بازدید مجموعه ' UCF ' اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: عملیات طراحی و اجرای واحد جدید تولید ' UF4 ' در این مجموعه آغاز شد تا بتوانیم از ' UF6 ' غنی سازی شده که از سایر واحدهای چرخه تولید سوخت هسته ای ایران به این واحد ارسال می شود ' UF4 ' تولید کنیم. 

وی با اشاره به از سرگیری تولید ' UF6 ' در مجموعه ' UCF ' اصفهان اضافه کرد: بسیار خوشحالم که با دستور رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری، تولید ' UF6 ' پس از حدود 9 سال توقف بار دیگر در این مجموعه از سرگرفته شد. 

استاندار اصفهان افزود: اکنون برای رسیدن به تولید ' UF6 ' در حد ظرفیت مورد نیاز در مراحل میانی هستیم که امیدوارم در یک فاصله زمانی یک ماهه به تولید نهایی ' UF6 ' در حد ظرفیت مورد نیاز سوخت راکتور اتمی بوشهر و سایر راکتورهای ایران دست یابیم. 

کارخانه تولید UF6 به عنوان یکی از کارخانجات مهم مجتمع تولید سوخت اصفهان و از بخش های مهم صنعت هسته ای ایران هفته گذشته راه اندازی و برای نخستین بار پس از حدود 9 سال، اولین بشکه کیک زرد در قسمت خوراک دهی کارخانه تخلیه شد. 

به دنبال بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام و دستور مقام معظم رهبری در چهارم ژوئن گذشته مبنی بر راه اندازی بخش هایی از صنعت هسته ای در چارچوب برجام و دستور رییس جمهوری، راه اندازی این کارخانه در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت. 

 

کلیدواژه