روحانی: ملت ایران هیچگاه در برابر زور و تحقیر تسلیم نمی شود
(last modified Wed, 04 Jul 2018 03:01:48 GMT )
سرطان 13, 1397 07:31 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت ایران هیچگاه در برابر زور و تحقیر تسلیم نمی شود

رئیس جمهور اسلامی ایران سه شنبه شب در جمع ایرانیان مقیم اتریش در وین با تاکید براینکه ملت ایران هیچگاه در برابر زور و تحقیر تسلیم نمی شود خاطرنشان کرد در طول تاریخ هر تجاوزی به حقوق ملت ایران محکوم به شکست بوده است.

به گزارش رادیو دری، «حسن روحانی» به خروج «غیرقانونی» آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: برای همه روشن است که ایران به طور کامل به تعهداتش وفادار بوده و این آمریکااست که با قلدرمآبی در این زمینه رفتار می‌کند و البته این رفتار قلدرمآبانه تنها در برابر ایران نیست و شامل اروپایی‌ها، کشورهای گروه 7، چین و دیگر کشورها نیز می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت، اتحادیه اروپا و اکثریت قریب به اتفاق کشورها و ملت‌های جهان در کنار جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، افزود این وضعیت، تقابل آمریکا با ایران را بسیار پرهزینه خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز مصمم است همچون همیشه توطئه‌های آمریکایی‌ها را نقش برآب کند چرا که مواضع آنها غیرمنطقی، غیرقانونی، ظالمانه و برخلاف تعهدات بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است.

روحانی تصریح کرد آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند می‌خواهند پل‌های ارتباطی ایران با جهان را قطع کنند، اما هرگز نخواهند توانست به این هدف برسند، آنها قدرت مطلقه عالم نیستند.

روحانی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 11 گزارش پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است گفت: امروز بیشتر کشورها اعلام کردند که رابطه تجاری خود را با ایران حفظ خواهند کرد و در زبان و عمل، با اقدام آمریکا در خروج از برجام و تلاش برای بازگرداندن تحریم‌ها همراهی نکرده‌اند.

کلیدواژه