سرطان 13, 1397 07:30 Asia/Kabul
  •  روحانی:  آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که، آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، گفت: تحریم ایران اقدامی ضد حقوق‌بشری است که دارو، غذا و زندگی مردم را هدف گرفته است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه به همراه «الن برسه» Alain Berset رئیس جمهوری سوئیس در نشست مشترک هیأت‌های عالیرتبه دو کشور در شهر بِرن، تصریح کرد: یکی از طرفین عهدشکن توافق برجام، نه تنها به شکل غیرقانونی از این توافق خارج شده است، بلکه سایر طرفین را نیز تهدید می‌کند تا به تعهداتشان در این توافق عمل نکنند.

رئیس جمهوری ایران، تفاهمات و اسناد همکاری امضاء شده و نشست اقتصادی مشترک تجار دو کشور را نشانه‌ای مهم از اراده "تهران" و "برن" برای توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت‌های سوئیسی در ایران وجود دارد.

«آلن برسه» نیز با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری در همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی سوئیس با ایران ندارد، تصریح کرد: حضور 40 شرکت بزرگ سوئیسی در نشست امروز با تجار ایرانی، بیانگر اراده مصمم سوئیس به تداوم روابط اقتصادی با ایران است.

نشست فعالان اقتصادی و تجاری ایران و سوئیس، پیش از این با حضور رئیسان جمهور دو کشور برگزار شد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی رئیس جمهور سوئیس روز گذشته (دوشنبه) وارد این کشور شد؛ رئیس جمهوری ایران پس از سوئیس برای رایزنی با مسئولان اتریشی وارد وین خواهد شد.

کلیدواژه