روحانی: هدف اصلی ایران در سوریه وارد کردن ضربه اساسی به داعش بود
(last modified 1397-04-14T03:59:57+00:00 )
سرطان 14, 1397 08:29 Asia/Kabul
  • روحانی: هدف اصلی ایران در سوریه وارد کردن ضربه اساسی به داعش بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران در سوریه وارد کردن ضربه اساسی به گروه تروریستی داعش بود، تصریح کرد؛ ایران تا نابودی کامل تروریست ها و مایوس شدن حامیان تروریست‌ها از جمله رژیم صهیونیستی در سوریه خواهد ماند.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «سباستین کورتس» Sebastian Kurz صدر اعظم اتریش در وین، با بیان اینکه برخی کشورهای اروپایی یک بدهکاری تاریخی به یهودی‌ها دارند، افزود: یهودیان به ایرانیان بدهکارند، چراکه ایرانی‌ها منجی یهودیان در بابل بودند و از این بابت همیشه مدیون ایرانی‌ها هستند.

رئیس جمهوری ایران، صهیونیست‌ها را گروهی اشغالگر دانست و تصریح کرد: صهیونیست ها ساکنان غزه را بمباران و در امور داخلی سوریه دخالت می کنند و با  حمایت گروه تروریستی داعش نقش بسیار مخربی در منطقه دارند.

روحانی همچنین هدف نهایی ایران و اتریش را برقراری امنیت و صلح در منطقه حساس خاورمیانه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به ملت‌های منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور در راستای تأمین منافع دو جانبه گسترش یابد.

«سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش نیز در این نشست خبری وضعیت مردم سوریه را نگران کننده دانست و ابراز امیداوری کرد، تمام کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی به نقش و سهم خود در حل و فصل بحران سوریه و پایان دادن به رنج مردم این کشور عمل کنند.

همچنین امروز با حضور رئیس جمهوری ایران و صدراعظم اتریش، چهار تفاهم نامه همکاری در زمینه های حمل و نقل، مدیریت منابع آب، انرژی های تجدیدپذیر و همکاری در زمینه معدن میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

کلیدواژه