ایران از خدمت به مهاجران دریغ نمی‌کند
(last modified 1397-04-14T04:05:42+00:00 )
سرطان 14, 1397 08:35 Asia/Kabul
  • ایران از خدمت به مهاجران دریغ نمی‌کند

معاون اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی وزارت خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ خدمتی برای کمک به مهاجران و اتباع خارجی دریغ نمی‌کند.

«محمد صالحی» روز چهارشنبه در همایش «تمدن اسلامی- نقش و رسالت علمای افغانستان» در مشهد، با بیان اینکه دو میلیون مهاجر افغان در ایران حضور دارند، اظهار کرد: بیمه 92 هزار نفر از این افراد به طور رایگان، درمان چهار هزار بیمار صعب‌العلاج و تحصیل 105 هزار کودک مهاجر نیازمند تعلیم ازجمله اقدامات ایران برای مهاجران افغانستانی در سال گذشته بود.

معاون اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: 755 هزار و 346 نفر از والدین افغانستانی که سواد نداشتند توسط نهضت سوادآموزی آموزش دیدند و 90 نفر از دانش آموزان افغانستانی مشغول تحصیل در ایران در کنکور پارسال رتبه‌های تک رقمی به دست آورند.

معاون اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی وزارت خارجه ایران افزود: هم‌اکنون 24 هزار و 500 نفر از دانشجویان افغانستانی در دانشگاه‌های مختلف ایران مشغول تحصیل هستند.

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور ایران هم اخیرا گفت: مهاجران افغان مانند همه ایرانیان در ایران زندگی می‌کنند، اما در عین حال فشار کاری فراوانی بر روی ایران قرار دارد.

«غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل نیز در نشست اخیر شورای امنیت که درباره افغانستان برگزار شد، اظهار کرد: ایران در سال‌های گذشته بیش از 300 طرح مهم توسعه‌ای و عمرانی به ویژه در زمینه تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل، ترانزیت و تجارت با اعتباری بیش از 500 میلیون دلار در افغانستان به اجرا درآورده است.  

کلیدواژه