سرطان 14, 1397 09:14 Asia/Kabul
  • روحانی: انتقال صحیح اعتقادات مذهبی به جوانان وظیفه همه ادیان الهی است

رئیس جمهوری ایران، انتقال صحیح اعتقادات مذهبی به جوانان را وظیفه مشترک و مهم همه ادیان الهی دانست و تاکید کرد: نگاه اسلام و مسیحیت به جهان و آینده بسیار به یکدیگر نزدیک است و باید به نیاز نسل جوان امروز پاسخ مناسب داد.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در دیدار با کارینال "شونبورن"، Schönbrunn اسقف اعظم اتریش در وین به روابط خوب تاریخی و دوستانه میان مسلمانان و مسیحیان اشاره کرد و گفت: مسیحیان ایران، همچون همه ادوار تاریخ در کنار سایر اقوام و ادیان ایرانی زندگی مسالمت آمیزی داشته و با مسلمانان ایرانی روابط بسیار حسنه ای دارند.

رئیس جمهوری ایران، با بیان اینکه امروز کلیساها در ایران در کنار مساجد کاملا فعال هستند، تصریح کرد: مسیحیان در مجلس ایران نمایندگانی دارند که از حقوق و اختیارات برابر با دیگر نمایندگان برخوردارند و در انتخاباتی که در ایران برگزار می شود، مسیحیان مشارکت و حضور بسیار گسترده ای دارند.

وی همچنین بر تحقق اهداف پیامبران بزرگ الهی در راستای استقرار صلح و دوستی در جهان تاکید کرد.

کاردنیال «شونبورن» اسقف اعظم اتریش نیز با اشاره به دیدار و گفتگوهایش در ایران از سال 2001، در چارچوب گفتگوهای دوجانبه و گفتگوی بین ادیان به نمایندگی از اتریش گفت: بزرگترین نگرانی امروز چگونگی انتقال اعتقادات دینی از جمله مسیحیت به نسل جوان کشورهای مسیحی است، چراکه نسل های جوان بیش از هر چیز به الگوهای خوب اعتقادی احتیاج دارند.

کلیدواژه