روحانی: تحریم های آمریکا جرم بین المللی است
(last modified 1397-04-14T06:02:35+00:00 )
سرطان 14, 1397 10:32 Asia/Kabul
  • روحانی: تحریم های آمریکا جرم بین المللی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تحریم های آمریکا ضد ایران را جرم بین المللی خواند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در همایش فعالان اقتصادی و تجار ایران و اتریش، تحریم آمریکا ضد  ایران را تحریم ضد ملت ایران، ایجاد مشکل برای زندگی و رفاه مردم برشمرد و گفت: این اقدام دولت آمریکا یک نوع جرم، ظلم و تجاوز به حقوق ملت‌هاست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران و اتریش مصمم هستند توافق هسته ای و برجام را که مذاکرات اصلی آن در کشور سوئیس و اتریش صورت گرفت، پابرجا نگه دارند، افزود: امروز قدرتهایی می خواهند انسانها را از حقوق و منافع ملی خود محروم کنند و این بر عهده دولت هاست که در برابر بی قانونی و یکجانبه گرایی بایستند و در برابر فشارها تسلیم نشوند.

روحانی گفت: اراده دولت و ملت ایران و اتریش در یکصد و شصتمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور فرصت مغتنمی است ضد قدرت هایی که می خواهند جامعه انسانی را از حقوق حقه خود محروم کنند.

رئیس قوه مجریه ایران با تاکید بر اینکه اساس تجارت و روابط اقتصادی بر مبنای بُرد- بُرد بوده و روابط کشورها باید منافع مشترک را تامین کند، تاکید کرد: اساس تجارت و سرمایه گذاری فراهم کردن کالای مورد نیاز مردم  در شرایط سهل تر و ایجاد رفاه برای آنها است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه‌ شب به دیدار رسمی خود از اتریش پایان داد و "وین"  را به مقصد تهران ترک کرد.

کلیدواژه