ظریف: اتحادیه اروپا در قبال ارائه بسته اقتصادی خواسته جدیدی ندارد
(last modified Fri, 06 Jul 2018 05:50:59 GMT )
سرطان 15, 1397 10:20 Asia/Kabul
  • ظریف: اتحادیه اروپا در قبال ارائه بسته اقتصادی خواسته جدیدی ندارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه در بدو ورود به وین برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام، با تاکید براینکه اتحادیه اروپا در قبال ارائه بسته اقتصادی به ایران خواسته جدیدی ندارد، گفت: تنها خواسته اتحادیه اروپا از ایران، «پایبندی به برجام» است.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» در پاسخ به این پرسش که «روز جمعه بسته اقتصادی اتحادیه اروپا به ایران ارائه خواهد شد، انتظارات ایران از این بسته چه خواهد بود؟» افزود: ایران انتظار دارد بسته ارائه شده از سوی کشورهای اروپایی حقوق مردم ایران از برجام را تضمین کند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با بیان اینکه هیات ایرانی پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام، دیدارهای  دوجانبه ای خواهد داشت خاطرنشان کرد اجلاس مدیران سیاسی  پیش از نشست وزرا برگزار خواهد شد.

ظریف تصریح کرد تا زمانیکه حقوق مردم ایران از برجام تامین شود جمهوری اسلامی ایران نیز به تعهدات برجامی خود پایبند خواهد بود.

نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی قرار است عصر امروز (جمعه) با حضور وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه) و  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه در هتل کوبورگ وین برگزار شود.

دولت آمریکا، 8 می از برجام خارج شد. این اقدام دولت آمریکا با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.