ظریف: در نشست وین بر تامین منافع ملت ایران تاکید شد
(last modified Sat, 07 Jul 2018 03:19:30 GMT )
سرطان 16, 1397 07:49 Asia/Kabul
  • ظریف: در نشست وین بر تامین منافع ملت ایران تاکید شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان نشست کمیسیون مشترک وزیران خارجه عضو باقی مانده برجام در وین، گفت: منافع ملت ایران باید بر اساس برجام تامین شود و اعضای باقیمانده در توافق برجام بر این موضوع تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری،«محمد جواد ظریف» روز جمعه در جمع خبرنگاران، افزود: این نشست بسیار جدی و سازنده‌ بود و در طول دو ماه گذشته بعد خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، تلاش های فراوانی برای تامین منافع اقتصادی ایران در چارچوب برجام صورت گرفت.

وزیر امور خارجه ایران، تصریح کرد: ایران به درخواست اعضای دیگر برجام اقدامات خود را در برابر تخلف بزرگ آمریکا به تعویق انداخته تا مطمئن شود منافع ایران تامین می شود.

ظریف، خاطر نشان کرد: طرف های دیگر برجام بر موضوعاتی همچون ادامه فروش نفت، روابط بانکی، حمل و نقل و همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری در بیانیه‌ای پایانی کمیسیون مشترک برجام که از سوی «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت شد ، تاکید کرده اند.

وی همچنین به سخنان رئیس جمهوری ایران در خصوص مایوس کننده بودن بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به ایران برای بقای برجام، اشاره کرد و گفت: تاکنون مشکل خروج آمریکا از برجام حل نشده و این موضوع همچنان باقی است، لذا حق ایران برای اجرای اقدامات بعدی بر اساس منافع خود محفوظ است.

وزیر امور خارجه ایران، افزود: برای اولین بار اراده سیاسی تمامی اعضای برجام در سطح وزیران ، ایستادگی دربرابر اقدام آمریکا بود که باید در عمل اجرایی شود.

نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی با حضور وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه) و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه در وین برگزار شد.

«فدریکا موگرینی» بعد از پایان نشست مشترک کمیسیون برجام به خبرنگاران، گفت، طرفین توافق کردند مذاکرات ادامه یابد و همه طرفها به دنبال راههایی برای نجات برجام هستند.

کلیدواژه