سرطان 16, 1397 08:21 Asia/Kabul
  • بهرام قاسمی: فعالیت موشکی ایران علیه هیچ کشوری نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای ضدایرانی وزیر امور خارجه فرانسه، تاکید کرد: فعالیت‌های موشکی ایران بخشی از سیاست بازدارندگی و برای تامین منافع ملی و دفاع از کیان و قلمرو کشور است.

به گزارش رادیو دری،«ژان ایو لودریان» Jean-Yves Le Drian وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در گفت‌وگو با رادیو «آر تی ال» RTL این کشور، با طرح برخی ادعاها علیه تهران، گفت: تسلیحات موشکی ایران فقط برای دفاع از خود نیست.

«بهرام قاسمی» شامگاه جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر اینکه فعالیت‌های موشکی ایران علیه هیچ کشوری نیست، گفت: تهران با توجه به تجربیات خود در دهه‌های اخیر از جمله جنگ هشت‌ساله رژیم بعث عراق علیه ایران آموخته است که برای ممانعت از شکل گیری برخی نیات شوم دشمنان، توان دفاعی خود را تقویت کند.

قاسمی، ایران را یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های خود را مبارزه با تروریسم قرار داده و نتایج این سیاست تاکنون آثار مثبت منطقه‌ای و جهانی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی منطقه را به نفع ایران دانست و تاکید کرد: ایران منافع و مصالح خود را در ایجاد امنیت ، صلح و ثبات در منطقه می داند و برای تحقق این موضوع در پی همکاری با کشورهای منطقه است.

قاسمی، همچنین با اشاره حمایت برخی از کشورهای غربی از متجاوزان سعودی در حمله به یمن، خاطر نشان کرد: این کشورها با ارسال سلاح و دیگر حمایت‌های خود متجاوزان به مردم یمن را مورد تشویق قرار داده‌اند و ضروری است که آن‌ها در این سیاست‌ها بازنگری کنند.

کلیدواژه