امیرعبداللهیان: ایران به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد
(last modified 1397-04-17T04:24:06+00:00 )
سرطان 17, 1397 08:54 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل عصر شنبه در دیدار «صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئله فلسطین کوتاه نخواهد آمد.

«الزواوی» نیز در این دیدار با بیان اینکه مسأله فلسطین باید در رأس امور امت اسلامی قرار گیرد، گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مجری اراده صهیونیسم بین المللی است.

سفیر فلسطین در تهران به طرح آمریکایی معامله قرن اشاره کرد و افزود: رهبران و مردم فلسطین با این طرح مخالف هستند.

«الزواوی» خاطرنشان کرد؛ اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ناشی از جهل و حماقت وی نسبت به تاریخ قدس و جایگاه آن در اسلام است.

«معامله قرن»، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است؛ گفته می شود این طرح با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی تهیه شده است.

بر اساس طرح آمریکایی «معامله قرن»، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

در چارچوب طرح «معامله قرن»، «ترامپ» ششم دسامبر2017 (15 قوس 1396) شهر اشغالی‌ قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد.

دولت آمریکا  دوشنبه 14 می 2018 (24 ثور 1397) این تصمیم را عملی کرد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید.

قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

کلیدواژه