دستگیری عناصر تروریستی داعش در ایران
(last modified 1397-04-17T07:19:00+00:00 )
سرطان 17, 1397 11:49 Asia/Kabul
  • دستگیری عناصر تروریستی داعش در ایران

دادستان تهران از دستگیری 32 عضو گروه تروریستی داعش در ایران خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا وسیما؛ «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران گفت: شانزده مرد و شانزده زن داعشی که آموزش‌های نظامی دیده و برای انجام عملیات به سوریه رفته بودند، بعد از شکست داعش در سوریه قصد داشتند ایران را مامنی برای اقدامات تروریستی خود کنند که توسط نهادهای امنیتی دستگیر شدند و پرونده آنان با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

جعفری دولت‌آبادی همچنین با اشاره به واکنش گروه تروریستی داعش به اعدام هشت نفر از عناصر خود در ایران افزود: این تهدیدها نشان دهنده آن است که ایران بر داعش فائق آمده است و دیگر اجازه نخواهد داد که داعش و حامیانش به تحرکات مذبوحانه خود ادامه دهند.

دادستان تهران تصریح کرد: حامی اصلی پرونده متهمان گروه تروریستی داعش، دولت آمریکا است که این گروه را با هدف ناامن کردن منطقه ایجاد کرده است و از آن حمایت می‌کند.

خبرگزاری صدا وسیما روز شنبه از اجرای حکم اعدام هشت نفر از اعضای گروه تروریستی داعش مرتبط با حمله به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران خبر داد.

در حملات عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در هفتم ژوئن 2017 (17 جوزا 1397) در تهران، 17 نفر شهید و شماری زخمی شدند.

کلیدواژه