حضور نمایندگان 14 کشور جهان در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ایران
(last modified 1397-04-17T10:59:19+00:00 )
سرطان 17, 1397 15:29 Asia/Kabul
  •  حضور نمایندگان 14 کشور جهان در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ایران

نمایندگان، سفیران و تُجّار 14 کشور جهان، از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر در همایش "توسعه صادرات از مسیر دریای خزر" در استان مازندران (شمال ایران) حضور خواهند یافت.

«محمد اسلامی» استاندار مازندران، روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، هدف از برگزاری همایش بین المللی "توسعه صادرات از مسیر دریای خزر" را شناسایی ظرفیت‌های بندر امیرآباد این استان، برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرده است.

استاندار مازندران، افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه زیرساخت‌ها در بندرامیرآباد از دیگر مزیت برگزاری این رویداد اقتصادی است.

وی با اشاره به قابلیت‌های بندر امیرآباد، همچون اتصال به ریل، داشتن ظرفیت تخلیه و بارگیری 7 میلیون و 500 هزار تُنی در سال، نزدیکی به کشورهای حاشیه دریای خزر، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های این بندر، موجب افزایش میزان صادرات کالاهای غیرنفتی ایران می‌شود. 

همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر 20 و 21 سرطان با حضور مسوولان و مقامات داخلی و خارجی در بندر امیرآباد مازندران، برگزار خواهد شد.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران، در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب قرار گرفته است؛ در آوریل 2018 حدود 115 هزار تُن کالا از این بندر بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 67 درصد رشد داشته است. 

 

کلیدواژه