نماینده حماس در ایران: معامله قرن تلاشی برای از بین بردن آرمان فلسطین است
(last modified 1397-04-19T11:47:18+00:00 )
سرطان 19, 1397 16:17 Asia/Kabul
  • نماینده حماس در ایران: معامله قرن تلاشی برای از بین بردن آرمان فلسطین است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران، طرح «معامله قرن» را تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن آرمان فلسطین عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران روز سه شنبه در نشست «معامله قرن؛ دستاوردهای مقاومت و تغییر معادلات منطقه ای» در تهران گفت: طرح «معامله قرن» هیچ فایده ای برای مردم فلسطین نخواهد داشت و این حرکت در واقع یک زورگویی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

قدومی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی با معامله قرن می خواهند پایداری و ایستادگی ملت فلسطین را از بین ببرند اما در این توطئه ناکام خواهند ماند.

نماینده جنبش حماس در ایران همچنین با اشاره به برخی دیدارها در منطقه درباره طرح معامله قرن تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رابطه برقرار کند تا مسئله فلسطین از مساله نخست جهان اسلام و عرب خارج شود.

براساس طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، قدس به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود و آوارگان فلسطینی، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین فقط مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری و باریکه غزه را خواهد داشت.