سرطان 20, 1397 18:06 Asia/Kabul
  •  تقدیم پیام «روحانی» به رئیس جمهوری اندونزی

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به اندونزی، پیام مکتوب «حسن روحانی» به «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی در مورد برجام را تسلیم معاونش کرد.

به گزارش ایرنا؛ «معصومه ابتکار» فرستاده ویژه و معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه در دیدار «یوسف کالا» معاون رئیس جمهوری اندونزی در جاکارتا، برجام را نمونه ای بارز و مهم از تعهدات بین المللی در راستای حفظ صلح و امنیت در جهان دانست.

ابتکار همچنین با تاکید بر روابط دوستی بین  تهران - جاکارتا، برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و همچنین تسهیل روابط بانکی بین دو کشور را برای توسعه روابط و همکاری دوجانبه ضروری عنوان کرد.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده همچنین دعوتنامه رسمی از «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی برای شرکت در مجمع گفت و گو و همکاری های آسیا را که اجلاس سران و وزیران آن در ایران برگزار می شود، تسلیم «یوسف کالا» کرد.

«یوسف کالا» نیز در این دیدار با بیان اینکه اندونزی در موضوع هسته ای از ایران همواره حمایت می کند، گفت: جاکارتا بر حفظ و استمرار برجام تاکید و آمادگی دارد برای توسعه همکاری ها در همه زمینه ها اقدام کند.

مصومه ابتکار که به اندونزی سفر کرده است، صبح امروز (چهارشنبه) نیز با «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

کلیدواژه