سرطان 22, 1397 12:23 Asia/Kabul
  • قاسمی: نگرانی ناتو از برنامه موشکی ایران، بی‌اساس است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه نشست سران کشورهای عضو ناتو گفت: قطعا ابراز نگرانی‌های بی مورد ناتو درباره برنامه موشکی ایران، تاثیری بر سیاست های جمهوری اسلامی ایران در حفظ، توسعه و تقویت توان و برنامه دفاعی موشکی خود نخواهد داشت.

سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست روز چهارشنبه خود در بیانیه‌ای، نسبت به اقدامات منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کردند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه افزود: کشورهای عضو ناتو که بدون شک از گزارشات مکرر و مستمر آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به اقدامات و پایبندی ایران به تعهدات خود آگاهی کامل دارند، به جای خشنود کردن مقامات آمریکایی، باید نگران عدم پایبندی یکی از اعضای خود نسبت به تعهدات بین المللی در موضوعات مختلف، از جمله برجام باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران نه تنها ناقض قطعنامه 2231 نیست، بلکه کاملا متعارف و دفاعی است و ایران نیز همانند تمامی کشورهای مستقل جهان، حق برخورداری از برنامه‌های متعارف نظامی - دفاعی برای دفاع از منافع، مردم و کشور خود را دارد.

قاسمی درخصوص نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیز گفت:  ایران همواره خواستار همکاری و گفت و گوی درون منطقه ای با همسایگان خود بوده است و از هیچ فرصتی برای ورود به این گفت و گوها با همسایگان خود در هر شکلی دریغ نمی کند.

وی در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران، پیش از اینکه برخی کشورهای عضو ناتو اقدام به راه‌اندازی ائتلاف‌های نمایشی و بی اثر، برای مبارزه با تروریسم کنند و در حالیکه تروریست‌ها از برخی از همین کشورها روانه خاورمیانه بودند، با درایت و تلاشی بی‌امان به مبارزه با تروریست های پرورشی و صادراتی پرداخت و در نهایت نیز نقش موثری در پایان حاکمیت سرزمینی گروه‌های خطرناک تروریستی همچون داعش در منطقه ایفا کرد.

کلیدواژه