سرطان 23, 1397 15:11 Asia/Kabul
  • افزایش توانِ عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار

معاون بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) گفت: با برگزاری مانورهای منظم و مستمر و ایجاد زیرساخت های لازم، سرعت واکنش عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار افزایش یافته است.

به گزارش رادیو دری؛ «حسن ابراهیمی»، معاون بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار، با هدف ارزیابی توان عملیاتی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ایجاد هماهنگی و ارتقاء تیمی، در آخرین مانور خود که در اوایل جولای در چابهار برگزار شد، مدت زمان عملیات پاکسازی آلودگی دریایی را به 30 دقیقه کاهش داده است.

ابراهیمی افزود: احداث سالن تخصصی و مکانیزه نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی، بازدید دوره ای و منظم، سرویس و رفع عیب دقیق تجهیزات مقابله با آلودگی از جمله عوامل موثر در ارتقاء توان عملیاتی در این بخش است؛ به نحوی که زمان عملیات این تیم از یک ساعت به 30 دقیقه کاهش یافته است.

بندر چابهار ایران به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است.

کلیدواژه