سرطان 24, 1397 11:03 Asia/Kabul
  •  خرازی: گروه‌های تروریستی به افغانستان و شمال آفریقا هدایت می‌شوند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، گفت: گروه‌های تروریستی پس از شکست در سوریه و عراق، به نقاط دیگر به‌ویژه افغانستان و شمال آفریقا هدایت می‌شوند.

به گزارش روزیکشنبه خبرگزاری مهر، سید «کمال خرازی» در هفتمین مجمع جهانی صلح پکن، اظهار کرد : با فداکاری نیروهای عراقی، سوری، ایرانی، لبنانی و سایر داوطلبان، گروه تروریستی داعش از هم فرو پاشید، اما این مکتب فکری و تولیدات آن متوقف نشده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، تصریح کرد: با توجه به اینکه در راهبرد امنیت ملی آمریکا کشورهای چین، روسیه و ایران تهدید علیه آن کشور تلقی شده‌اند، افزایش اقدامات تروریستی داعش را باید مسئله‌ای جدی قلمداد کرد.

وی، ریشه فکری گروه‌های افراطی را وهابیت مورد تبلیغ عربستان سعودی دانست و گفت: مقامات آمریکایی نیز بارها به نقش کشورشان در تشکیل گروه های تروریستی از جمله داعش در غرب آسیا با همکاری برخی کشورهای عربی منطقه اذعان کرده اند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران همچنین پژوهش درباره مبانی فکری گروه‌های سلفی تکفیری را ضروری دانست و تصریح کرد: تبادل اطلاعات و اقدامات هماهنگ میان ایران، پاکستان، چین، روسیه و کشورهای آسیایی مرکزی برای مبارزه با داعش در افغانستان و اقدام رسانه‌های گروهی در آگاه‌سازی افکار عمومی و به‌ویژه جوانان درباره نقش مخرب مکتب فکری سلفی تکفیری ضروری است.

هفتمین مجمع جهانی صلح روز گذشته (شنبه)با موضوع اصلی «برابری، بی طرفی و عدالت» در پکن برگزار شد.


 

کلیدواژه