قاسمی: تعامل گسترده با کشورهای جهان از اصول سیاست خارجی ایران است
(last modified 1397-04-25T03:56:21+00:00 )
سرطان 25, 1397 08:26 Asia/Kabul
  • قاسمی: تعامل گسترده با کشورهای جهان از اصول سیاست خارجی ایران است

برون مرزی- سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تعامل گسترده با همه کشور‌های جهان است.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه؛ «بهرام قاسمی» تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه کشور‌های جهان بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها، روابط خود را ادامه می‌دهد و حتی به تناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در آن کشور‌ها وجود دارد، این روابط را گسترش می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در تشریح اولویت‌های ایران برای همکاری دو جانبه اقتصادی با دیگر کشورهای جهان، گفت: اولویت‌ اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه‌ به کشور‌های همسایه و کشور‌های پیرامونی معطوف است.

قاسمی همچنین با اشاره به مشارکت تهران و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد: روسیه به عنوان همسایه و به عنوان یک قدرت منطقه‌ای برای ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین حال، تهران و مسکو در برخی موضوعات مرتبط با مسائل منطقه‌ای دارای اشتراک نظر هستند و هر دو کشور به دعوت دمشق، در سوریه حضور دارند و حضور ایران نیز مستشاری است.

کلیدواژه