سرلشکر باقری: همکاری ایران و پاکستان در راستای امنیت منطقه گسترش می یابد
(last modified 1397-04-25T12:24:29+00:00 )
سرطان 25, 1397 16:54 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: همکاری ایران و پاکستان در راستای امنیت منطقه گسترش می یابد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با تاکید بر نقش کشورهای مستقل در گسترش آرامش و امنیت در منطقه، گفت: همکاری تهران - اسلام آباد در راستای گسترش امنیت منطقه ای توسعه می یابد.

سردار سرلشکر «محمد باقری» که به اسلام آباد سفر کرده است، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: وظیفه ایران و پاکستان در مقطع کنونی، گسترش دوستی دوجانبه در راستای تحقق آرامش و امنیت در منطقه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، کشور پاکستان را مهم ترین همسایه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: پاکستان با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت مسلمان، علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی ایران است و تهران نیز برای گسترش ارتباط با اسلام آباد اهمیت فوق العاده ای قائل است.

سرلشکر باقری همچنین با تشریح روابط نظامی ایران و پاکستان در گذشته، تصریح کرد: توسعه روابط تهران و اسلام آباد به دلیل ویژگی های منطقه جنوب غرب آسیا و تحولات منطقه، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در صدر کشورهایی قرار دارد که قصد ایجاد نا امنی در منطقه را داشته و برابر امنیت منطقه صف آرایی کرده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران که روز یکشنبه وارد اسلام آباد شد، امروز (دوشنبه) با «قمر جاوید باجوا»  فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

 

کلیدواژه