سرطان 25, 1397 17:46 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران از آمریکا نزد دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تهران از آمریکا به دلیل اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایران در برابر ضدیت آمریکا با دیپلماسی و تعهدات حقوقی، بر حاکمیت قانون تأکید دارد و ضروری است که با این رفتار آمریکا در نقض حقوق بین‌الملل، برخورد شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران را اعلام کرد.

«برایان هوک»  مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا 11 سرطان با تشریح راهبرد جدید دولت ترامپ در قبال ایران اعلام کرد: دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بخش خودروسازی و طلا را شامل می شود از 13 اسد  و بخش بعدی آن که در حوزه انرژی و تراکنش‌های بانکی ایران از چهارم نوامبر سال جاری میلادی اجرا خواهد شد.

دیوان بین ‎المللی دادگستری یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد است که وظیفه آن حل و فصل اختلافات بین دولت ها بر‎اساس حقوق بین ‎الملل و دادن نظرات مشورتی در خصوص مسایل حقوقی به درخواست مجمع عمومی ، شورای امنیت و سایر ارکان سازمان ملل متحد است.

 

کلیدواژه