ایران و هند بر اهمیت حفظ برجام تاکید کردند
(last modified 1397-04-25T14:03:45+00:00 )
سرطان 25, 1397 18:33 Asia/Kabul
  • ایران و هند بر اهمیت حفظ برجام تاکید کردند

ایران و هند امروز (دوشنبه) بر اهمیت برجام به عنوان یک دستاورد مهم در عرصه دیپلماسی که نه فقط به کشورهای امضا کننده بلکه به جامعه جهانی تعلق دارد، تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در دیدار سید عباس عراقچی معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه ایران و ویجی گوکله قائم مقام وزارت خارجه هند که در کاخ حیدرآباد دهلی نو برگزار شد، دو طرف بر اهمیت حفظ برجام برای جامعه بین المللی تاکید کردند.

در این دیدار که تحت عنوان پانزدهمین دور گفت و گوهای سیاسی دو کشور برگزار شد، عراقچی و گوکله ریاست هیات های دو کشور را با مشارکت نمایندگانی از دستگاههای مختلف دولتی دو کشور به عهده داشتند.

در این گفت و گوها آخرین تحولات مربوط به برجام و چگونگی استمرار همکاری های دو کشور پس از خروج آمریکا از این توافق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین طرفین برجام را دستاورد مهم دیپلماسی و متعلق به کل جامعه بین المللی دانسته و بر ضرورت پایبندی همه طرف ها و اجرای کامل مفاد آن تاکید کردند. 

در این دیدار، طرفین بر یافتن ابتکارات و سازوکارهای جدید جهت تقویت و گسترش روابط دو جانبه تاکید نمودند.همچنین دو طرف در خصوص همکاری در حوزه های سیاسی، امنیتی، کنسولی و مسائل منطقه ای به ویژه افغانستان و تقویت و استمرار همکاری ها در توسعه بندر چابهار و سایر عرصه های مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر نمودند.