سنبله 27, 1395 15:09 Asia/Kabul
  •   دیدار رئیسان جمهوری ایران و ونزوئلا در مارگاریتا

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت : تهران آماده است تجربیات ریاست خود بر جنبش غیرمتعهدها را در اختیار ونزوئلا قرار دهد.

رئیسان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا بر نقش مهم و موثر جنبش غیرمتعهدها در برقراری صلح و ثبات در جهان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا؛"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه در دیدار با "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا در جزیره مارگاریتا این کشور، آغاز ریاست ونزوئلا بر جنبش غیرمتعهدها را تبریک گفت و افزود: تهران آماده است تجربیات ریاست خود بر این جنبش را در اختیار ونزوئلا قرار دهد.

روحانی با اشاره به تحولات مهم منطقه ای و بین المللی، گفت: جنبش غیرمتعهدها می تواند نقش آفرینی بزرگ در جهان امروز باشد و اعضای این جنبش باید با وحدت و همکاری متقابل، منافع جمعی خود را به پیش ببرند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به موضوع کاهش بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد جهان،تاکید کرد: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولید کنندگان نفت،تضمین کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی است.

روحانی با ابراز علاقمندی ایران برای گسترش همکاریها در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری با ونزوئلا، فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور را برای پیشبرد طرح ها و برنامه های پیش رو، مثبت ارزیابی کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا نیز با تأکید بر اینکه کاراکاس مصمم به گسترش همکاریها با تهران در زمینه های مختلف است،گفت: ایران و ونزوئلا فرصت های گسترده ای برای گسترش همکاری دارند و کشورش به دنبال سرمایه گذاری مشترک در حوزه های صنعتی، زیربنایی و انرژی است.

مادورو، با اشاره به موضوع کاهش بهای نفت تاکید کرد: کشورهای تولید کننده نفت از کاهش بهای آن متضرر شده اند و باید با وحدت، برای تثبت بهای نفت تلاش شود.

امروز (شنبه) هفدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در جزیره مارگاریتای ونزوئلا آغاز به کار می کند و رئیس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، ریاست این جنبش را به ونزوئلا تحویل می دهد.

 

 

کلیدواژه