سرطان 26, 1397 10:38 Asia/Kabul
  •  جهانگیری: تلاش آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت خیالی واهی است

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:تلاش آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت خیالی واهی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «اسحاق جهانگیری» شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری، با بیان اینکه تلاش آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران به نتیجه نمی رسد اظهار کرد: جهان به نفت ایران نیازمند است و باید برای فروش نفت راهکارهایی ایجاد کرد.

جهانگیری با اشاره به برجام افزود: ایران در برجام، همه تعهدات خود را بر اساس اعلام سازمان‌های بین‌المللی و به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام داده است.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «دونالد ترامپ» هشدار جدی و خطرناک برای جامعه بین‌الملل است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام بعد از انجام تعهدات ایران و اعلام تحریم‌های گسترده ضد جمهوری اسلامی، می‌تواند اعلام زنگ خطر بزرگی باشد.

جهانگیری تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعامل سازنده با جهان و حل مسائل مختلف در منطقه خاورمیانه و در سطح بین‌المللی از طریق گفت و گوی سیاسی است.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، دستیابی به پیمان‌های بین‌المللی را از دستاوردهای بشریت برای کاهش تنش‌ها و ایجاد صلح در جهان دانست و خاطرنشان کرد: هر حرکتی خلاف این، حتماً حرکتی ضد انسانیت و تهدیدکننده است.

 

کلیدواژه