حمایت ایران از بیانیه شخصیت های سیاسی مسلمان برای توقف جنگ در یمن
(last modified 1397-04-27T04:37:39+00:00 )
سرطان 27, 1397 09:07 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از بیانیه شخصیت های سیاسی مسلمان برای توقف جنگ در یمن

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب از بیانیه شماری از شخصیت های سیاسی کشورهای اسلامی برای توقف سه ماهه جنگ در یمن حمایت کرد.

به گزارش رادبو دری، «بهرام قاسمی» خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران از آغاز این  جنگ ویرانگر خواستار توقف هر چه سریع تر مخاصمه  شد و  یک راه حل چهار ماده ای توسط  «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران ارائه کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد  جمهوری اسلامی ایران از هر طرح و پیشنهادی که بتواند از طریق گفت وگو و  یک راه حل سیاسی به پایان این جنگ کمک کند همچون همیشه حمایت خواهد کرد. 

قاسمی با ارج نهادن به احساس مسئولیت این شخصیت های سیاسی، آمادگی ایران را برای هر گونه کمک جهت اجرایی کردن این پیشنهاد اعلام و از جامعه بین الملل بویژه همه دولت های اسلامی خواست تلاش هایشان را جهت توقف این جنگ خانمان سوز افزایش دهند. 

قاسمی تصریح کرد همانگونه که در طرح پیشنهادی وزیر خارجه ایران عنوان شده، ترک مخاصمه و آتش بس فوری، ارسال کمک های انساندوستانه، آغاز گفتگوهای سیاسی بین همه طرف های یمنی و تشکیل دولت فراگیر ملی، مؤلفه های اصلی دستیابی به صلح پایدار در یمن است.

شماری از شخصیت‌های سیاسی کشورهای اسلامی اخیرا در کنفرانسی در اردن، خواستار برقراری آتش‌بس سه ماهه و آغاز گفت‌وگوهای فراگیر تحت نظارت سازمان ملل در یمن شدند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه