سرطان 27, 1397 09:22 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و پاکستان بر مبارزه مشترک با تروریسم

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال «قمر جاوید باجوا» Qamar Javed Bajwa فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان سه شنبه شب بیانیه ای مشترکی صادر کردند.

به گزارش رادیو دری، در این بیانیه که در پایان سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان صادر شد آمده است، دو کشور درخصوص رسیدن به یک چارچوب جامع نظامی برای همکاری دو جانبه در حوزه امنیتی و مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات به تفاهم رسیدند.

بر اساس این بیانیه، دوطرف توافق کردند گفت وگوهای مداوم و چند مرحله‌ای و همکاری مشترک عملیاتی و تاکتیکی برای توسعه فضای امنیتی منطقه مجاور مرز ایران و پاکستان ادامه یابد.

همکاری و بهره گیری از روش های بین المللی و قوانین منطقه ای از سوی ارتش دو کشور برای دست یابی به امنیت مرزی از دیگر مفاد این بیانیه مشترک است.

در بیانیه مشترک رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان هم چنین آمده است طرفین اجازه نخواهند داد از خاک کشورشان برای تجاوز به خاک دیگری استفاده شود.

دو طرف همچنین بر تعهداتشان و مسئولیت مشترک برای ارتقا و کمک موثر به صلح و ثبات در منطقه به خصوص در مقابله با تهدید تحمیلی تروریست‌های فراملیتی مانند داعش تاکید کردند.

سرلشکر «محمد باقری»  روز یکشنبه به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.