سفیر روسیه: حضور ایران در سوریه قانونی است
(last modified 1397-04-28T04:23:56+00:00 )
سرطان 28, 1397 08:53 Asia/Kabul
  • سفیر روسیه: حضور ایران در سوریه قانونی است

سفیر روسیه در تهران گفت: حضور ایران در سوریه قانونی است؛ به خواست دمشق در این کشور حضور دارد و در عملیات نابودی تروریست‌ها شرکت می‌کند. 

«لوان جاگاریان» Luan Jagarian سفیر روسیه در تهران در گفت وگو با روزنامه «کامرسانت» Komersant چاپ مسکو، درباره امکان فشار مسکو بر تهران برای خارج کردن واحدهای نظامی خود از سوریه، اظهار کرد: ایران، کشوری نیست که بتوان بر آن فشار وارد کرد، تهران سیاست خارجی مستقل خود را دارد؛ با ایرانی‌ها می‌توان کار کرد اما فشار بر آنها غیرممکن است. 

سفیر روسیه در تهران همچنین درباره امکان ادامه خرید نفت از ایران پس از ماه نوامبر آینده افزود: روسیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا را نمی‌پذیرد و این تحریم‌ها غیرقانونی است، چرا که تهران به تعهدهای خود درچارچوب برجام پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها این مساله را تایید کرده است. 

جاگاریان تصریح کرد: اینکه قدرت‌های اروپایی شامل فرانسه، انگلیس و آلمان این واقعیت را می‌پذیرند که ایران به تعهدهای خود در برجام عمل می‌کند و نظر آمریکا در این زمینه درست نیست، مساله مهمی است.

سفیر روسیه در ایران، درباره راهکار دولت‌های اروپایی برای جلوگیری از تحریم‌های آمریکا در همکاری با ایران خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی از قانونی که در سال 1996 برای دفاع از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا تصویب شد، استفاده می‌کنند. 

«لوان جاگاریان» همچنین درباره روابط دوجانبه مسکو و تهران تاکید کرد: روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه توسعه می‌یابد و دو کشور چند طرح بزرگ در حال اجراء دارند؛ احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر، احداث چهار بلوک نیروگاه برق حرارتی در استان هرمزگان و برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه‌برون از آن جمله است. 

کلیدواژه