عراقچی: ایران برنامه های متعددی برای مواجهه با تحریم نفتی دارد
(last modified 1397-05-01T10:03:26+00:00 )
اسد 01, 1397 14:33 Asia/Kabul
  • عراقچی: ایران برنامه های متعددی برای مواجهه با تحریم نفتی دارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحریم نفتی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا ‏گفت: اگر شرایط به گونه ای باشد که ایران نتواند نفت خود را صادر کند، جمهوری اسلامی برنامه های متعددی برای مواجهه با این اقدام دارد.

«سیدعباس عراقچی» روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه العالم با بیان اینکه ایران تلاش می کند به نقطه ای نرسد که بخواهد اقدام عملی برای مواجهه با تحریم نفتی انجام دهد افزود: جامعه جهانی، متحدین آمریکا به خصوص اروپایی ها، چین، روسیه و هند هم خواهان رسیدن ایران به نقطه مواجهه با تحریم نفتی آمریکا نیستند و به همین دلیل با تهران مذاکره می کنند تا خواسته های ایران را تامین کنند.

عراقچی درباره بسته پیشنهادی اروپا در قبال برجام نیز اظهار کرد: این بسته حوزه های مختلف نفت، گاز، بیمه، بانک و همه مواردی را که خواسته های ایران از برجام است، شامل می شود و تهران منتظر این است تا راه حل های عملیاتی برای اجرای این تعهدات داده شود که این موضوع همچنان در حال مذاکره است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره رویکرد سعودی ها در قبال ایران گفت: عربستان سعودی باید در نوع رویکردش به منطقه و نوع ارزیابی اش از سیاست های ایران تجدید نظر کند.

عراقچی با بیان اینکه منطقه غرب آسیا از اشتباهات محاسباتی مکرر عربستان در منطقه رنج می برد، تاکید کرد: همه مشکلاتی که در یمن، بحرین، لبنان، قطر، سوریه و عراق رخ داده به دلیل اشتباهات مکرر عربستان است.

 

کلیدواژه