قاسمی: سخنان پمپئو، نشانگر درماندگی آمریکا پس از خروج از برجام است
(last modified 1397-05-01T10:06:17+00:00 )
اسد 01, 1397 14:36 Asia/Kabul
  •  قاسمی: سخنان پمپئو، نشانگر درماندگی آمریکا پس از خروج از برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت: این سخنان سخیف نشانگر درماندگی بی حد و حصر دولت آمریکا در شرایط پس از خروج از برجام و نرسیدن به اهداف خود از این اقدام نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه در جمع شمار معدودی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران، باردیگر در موضع‌گیری ضد ایرانی، تهران را کاملا ضد غرب دانست و گفت: کاخ‌سفید در همکاری با دیگران، فشار و سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران را پیگیری می‌کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه سخنرانی مزورانه وزیر خارجه آمریکا صرفا یک اقدام تبلیغاتی بود اظهار کرد: این سخنان به وضوح مصداق بارز دخالت آمریکا در امور داخلی ایران و در راستای سیاست های بی ثبات ساز و مخرب واشنگتن در منطقه ارزیابی می شود.

قاسمی با اشاره به دهها جنایت آمریکا علیه مردم ایران از جمله اعمال تحریم های غیرقانونی، تروریست خواندن ایرانیان، محدودیت و ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا و حمایت از رژیم بعث عراق برای حمله به ایران افزود: ایرانیان جنایات دولت های آمریکا را فراموش نخواهند کرد و پاسخ اظهارات و اقدامات مداخله جویانه آنان را با انسجام و یکپارچگی خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: سخنان وزیر خارجه آمریکا نشان می دهد وی کماکان از دارا بودن آگاهی لازم و درک صحیح و عمیق از گذشته و حال ایرانیان همچنان محروم است.

 

کلیدواژه