قاسمی:انزوا باعث عصبانیت هیات حاکمه آمریکا شده است
(last modified 1397-05-02T03:31:13+00:00 )
اسد 02, 1397 08:01 Asia/Kabul
  • قاسمی:انزوا باعث عصبانیت هیات حاکمه آمریکا شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید براینکه شرایط جدید آمریکا به عنوان کشوری منزوی باعث عصبانیت بیش از حد هیات حاکمه آن شده است تصریح کرد،دولت آمریکا باید بفهمد چگونه با مردم ایران سخن بگوید زیرا ایرانی ها در مقابل احترام با زبان تکریم برخورد می کنند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا،بهرام قاسمی با اشاره به اشتباه راهبردی هیات حاکمه آمریکا درخروج غیرقانونی از توافق هسته ای (برجام)  تصریح کرد،مقامات واشنگتن تصورمی کردند با واکنشی احساسی وهیجانی از سوی ایران برای خروج از برجام می توانند علیه تهران در سازمان ملل و شورای امنیت اقدام کنند که این سناریو با هوشیاری ایران به شکست منجر شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت،بخشی از تهدید های کاخ سفید ضد تهران ناشی از عدم شناخت دولت آمریکا از فرهنگ ایرانیان است که همواره مقابل تهدید مقاومت کرده و تهدید را با تهدید پاسخ داده اند.

قاسمی درارزیابی تهدیدهای ترامپ ضد ملت ایران هم گفت،این نوع سخن گفتن در جهان امروز گزافه گویی بوده و قابل اعتنا نیست.

قاسمی ادامه داد، آمریکا تصور می کند جمهوری اسلامی ایران را می تواند تحت فشار اقتصادی قرار دهد وازاین فشار و تحریم ها گسستی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد کند،درحالی که گذشته ایرانیان نشان می دهد که چنین تصوری باطل است.

وی افزود،آنچه  واشنگتن در مورد جلوگیری از صدور نفت ایران مطرح می کند یک بلوف است و تحلیل های قبلی هم نشان داده که آمریکا حتی با داشتن قطعنامه های شورای امنیت نیز در این خصوص موفق نبوده است.

«ترامپ» روز دوشنبه در واکنش به سخنان « حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که تاکید کرده بود آمریکا نباید «با دم شیر بازی کند»، در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد؛ در صورت تهدید مجدد آمریکا، ایران شاهد عواقبی خواهد بود که تاریخ پیش از این کمتر به خود دیده است.

روحانی روز یکشنبه در سخنانی قاطع خطاب به آمریکایی‌ها و در پاسخ به اینکه آنها گفته‌اند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود گفت: رئیس جمهوری آمریکا بداند که ایران ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ بوده است و با دم شیر بازی نکند، چراکه پاسخ ایران پشیمان کننده خواهد بود.