جهانگیری: هدف تحریم‌های آمریکا، فشار بر ملت ایران است
(last modified Tue, 24 Jul 2018 12:01:01 GMT )
اسد 02, 1397 16:31 Asia/Kabul
  • جهانگیری: هدف تحریم‌های آمریکا، فشار بر ملت ایران است

معاون اول رئیس جمهوری ایران با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر توقف صادرات نفت ایران، آن را واهی توصیف کرد و افزود: هدف اصلی برنامه‌های تحریمی آمریکا، فشار بر ملت ایران است و آن‌ها حتی سخت‌گیری‌هایی برای واردات دارو که از نیازهای اساسی مردم ایران است،‌ انجام می دهند.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری ایران، روز سه شنبه در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه و استراتژیک ایران در منطقه تصریح کرد: ایران با کشورهای همسایه خود روابطی صمیمانه دارد.

جهانگیری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا مانع از همکاری‌های برخی کشورها با ایران شوند، تاکید کرد: اجماع جهانی به نفع جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا در انزوای بین‌المللی قرار دارد. 

جهانگیری با بیان اینکه آمریکا به اشتباه تصور می کند که با فشار بر اقتصاد ایران می تواند زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: بنا بر گزارش موسسات اقتصادی بین المللی، ایران در جایگاه هجدهم اقتصاد دنیا قرار دارد و حجم مبادلات تجاری ایران نیز حدود 200 میلیارد دلار است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نه تنها کمترین بدهی خارجی را در دنیا دارد بلکه بخشی از دارایی ایران در خارج از کشور مسدود است.

کلیدواژه