اسد 04, 1397 08:27 Asia/Kabul
  • اعتراض رسمی ایران به اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در پی اظهارات مداخله جویانه و ادعاهای بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا، ایران در یادداشتی که به سفارت سوئیس در تهران داده شد به طور رسمی به این اقدام اعتراض کرد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه درجمع شمار معدودی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران در ایالت کالیفرنیا، باردیگر در موضع‌گیری ضد ایرانی، تهران را کاملا ضد غرب دانست و گفت: کاخ‌سفید در همکاری با دیگران، فشار و سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران را پیگیری می‌کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه افزود: در این یادداشت ضمن اعلان مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا، اظهارات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه این کشور، مداخله در امور داخلی ایران دانسته و محکوم شد.

قاسمی تصریح کرد: همچنین در این یادداشت اقدام اخیر وزیر امور خارجه آمریکا نقض منشور ملل متحد و تعهدات دوجانبه دولت آمریکا به ویژه بیانیه الجزایر عنوان شد که باید در قبال آن پاسخگو باشند.

بر اساس بیانیه الجزایر که در ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ بین ایران و آمریکا امضاء شد، واشنگتن به لغو کلیه‌ تحریم‌های تجاری علیه ایران و مداخله نکردن در امور داخلی ایران متعهد شد.

کلیدواژه