اسد 04, 1397 15:50 Asia/Kabul
  • سردار سلیمانی: آغاز جنگ با ایران به معنای نابودی آمریکاست

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آغاز جنگ با ایران به معنای نابودی تمام امکانات آمریکاست و پایان جنگی که آمریکا آغاز کند، ایران ترسیم خواهد کرد.

«سردار سرلشکر قاسم سلیمانی» روز پنجشنبه در مراسمی در همدان (غرب ایران) با اشاره به توئیت اخیر رئیس جمهوری آمریکا که ایران را تهدید به واکنشی تند کرده بود، افزود: شأن رئیس جمهوری ایران نیست که جواب "ترامپ" را که ادبیات قمارخانه‌ای و کاباره ای دارد، بدهد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: آیا ایران را به اقدامی که در جهان سابقه ندارد، تهدید می کنید، درحالی که باید از فرماندهان نظامی، سیاستمداران، روسای سازمان های امنیتی خود بپرسد که در چند دهه گذشته چه کاری توانسته‌اند انجام دهند.

سردار سلیمانی با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان تصریح کرد: آمریکا وقتی با 110 هزار نظامی، هزاران دستگاه تانک و نفربر، امکانات نظامی، صدها فروند هواپیمای جنگ و هلیکوپترهای پیشرفته به طالبان به عنوان یک سازمان کم‌بنیه و با امکانات کم، حمله کرد نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی با اشاره به درخواست یکی از فرماندهان آمریکا در سال 2011 برای مهلت خواستن و استفاده از نفوذ ایران برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها وحشتناکترین جنایت‌ها که در قرون وسطی هم سابقه نداشت در عراق انجام دادند و با تانک وارد خانه مردم شده و اهالی خانه را زیر گرفتید و حادثه زندان ابوغریب را رقم زدند که تا ابد ننگ آن‌ها خواهد بود.

سردار سلیمانی با اشاره به شکست‌های آمریکا در حمایت از رژیم‌ صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان و شروع جنگ یمن با پشتوانه 2 هزار میلیارد دلاری به همراهی 2 کشور عربستان و امارات، تاکید کرد: آمریکا در حالی ایران را تهدید می کند که با اقداماتش دریای سرخ را ناامن کرد و عربستان را که سال‌ها کشوری امن بود، امروز زیر آتش قرار دارد.

وی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تنهایی حریف شما است و لازم نیست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وارد شود. سردار سلیمانی افزود: در هر کجا که تصور نمی کنی، ما حضور داریم چراکه ایرانی ها ملت شهادت هستند و حوادت سختی را پشت سر گذاشته اند. 

کلیدواژه