اسد 06, 1397 08:04 Asia/Kabul
  •  اعتراف وزیر دفاع آمریکا به ناتوانی این کشور در حمله به ایران

وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد که این کشور توانایی حمله نظامی به ایران را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه فضاسازی‌ رسانه ای مبنی بر برنامه‌ریزی آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را خیال بافی و داستان‌ سرایی توصیف کرد. 

شبکه خبری ای‌ بی‌ سی‌ نیوز استرالیا روز پنجشنبه به نقل از منابعی در دولت استرالیا مدعی شده بود که دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی‌ برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. 

«مالکوم تورنبال»  نخست وزیر استرالیا، این گزارش را تکذیب کرد و آن را گمانه‌زنی‌های نادرستی دانست که با استناد به منابع گمنام صورت گرفته است.  

«سردار سرلشکر قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز پنجشنبه در واکنش به تهدیدهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آغاز جنگ با ایران به معنای نابودی تمام امکانات آمریکاست و پایان جنگی را که آمریکا آغاز کند، ایران ترسیم خواهد کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز روز یکشنبه گذشته خطاب به آمریکایی‌ها و در پاسخ به تهدید ترامپ برای جلوگیری از صادرات نفت ایران    گفت ترامپ بداند که ایران ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ بوده است بنابراین با دم شیر بازی نکند، چرا که پاسخ ایران پشیمان کننده خواهد بود.

 

کلیدواژه