اسد 06, 1397 15:31 Asia/Kabul
  • هشدار معاون سیاسی سپاه پاسداران به تهدید  مقامات آمریکا

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به تهدیدهای ضدایرانی مقام های آمریکا هشدار داد: اگر کسانی بخواهند منافع ایران را به خطر بیاندازند، جمهوری اسلامی هم منافع آنها را به خطر می‌اندازد.

سردار سرتیپ «یدالله جوانی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره توان دفاعی ایران برای مقابله با تهدیدهای آمریکا گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند مبنا را بر زورگویی بگذارند، نیروهای مسلح ایران در حفاظت از منافع ملت ایران از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود بهره‌برداری می کند.

سردار جوانی با بیان اینکه موقعیت ژئوپلتیکی ایران به گونه‌ای است که بدون حضور جمهوری اسلامی تامین امنیت آبراه‌های منطقه میسر نیست، تصریح کرد:‌ وقتی کشوری ایران را تهدید می‌کند که اگر بخواهد می‌تواند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، پاسخ ایران، یک پاسخ کوبنده خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: واقعیت‌های دهه‌های اخیر نشان می‌دهد مهم ترین عامل بی ثباتی در منطقه به ویژه در کشورهای سوریه، پاکستان، عراق و افغانستان، مداخلات خارجی  و عواملی که به نوعی وابسته گروه‌های خارجی و کشورهای فرا منطقه‌ای هستند، بوده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا 22 ژوئیه در جمع شمار معدودی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران، باردیگر، تهران را ضد غرب دانست و گفت: کاخ‌ سفید در همکاری با دیگران، فشار و سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران را پیگیری می‌کند.

 

کلیدواژه