ادامه درخواست های مداخله جویانه امریکا از ایران
(last modified 1397-05-06T14:17:34+00:00 )
اسد 06, 1397 18:47 Asia/Kabul
  • ادامه درخواست های مداخله جویانه امریکا از ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه حمایت از آشوب در ایران، آزادی بازداشت‌شدگان دسامبر2017 را در برخی شهرهای ایران، درخواست کرد.

به گزارش رادیو دری، "هدر نوئرت"  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه در توییتر خود، آنچه را که به دروغ «زندانی کردن دانشجویان معترض» خواند، محکوم کرد.

دولت آمریکا پیش تر نیز بارها از آشوب‌های ماه دسامبر حمایت کرده بود؛ آشوب‌هایی که گروهک تروریستی منافقین به سازمان دهی آن ها اعتراف کرده است. 

28 دسامبر 2017 تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها اعتراض کردند که برخی از این تجمع‌ها با سازمان دهی منافقین به آشوب کشیده شد.

مریم رجوی از سران گروهک منافقین در ژانویه 2018 در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «عکاظ» اعتراف کرد که عناصر این گروهک در آشوب‌های اخیر برخی شهرهای ایران نقش داشته‌اند و آن اغتشاش ها محصول تلاش نیروها و هواداران وی بود. 

این اولین بار نیست که واشنگتن در حمایت از آشوب در ایران اظهار نظر می‌کند.  پیش تر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خطاب به آشوبگران گفته بود: «ما در کنار شما هستیم».

 

کلیدواژه