اسد 07, 1397 10:33 Asia/Kabul
  •  هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، گفت: هیچ موشکی در باب‌المندب و دریای سرخ به ایران تعلق ندارد، اما این موشک‌ها متعلق به مبارزانی است که از لحاظ راهبردهای کلان، ایران را دلسوز خود می‌دانند.

ارتش یمن چهارشنبه 3 اسد، یک ناوچه سعودی را در ساحل غربی یمن با یک فروند موشک هدف قرار داد. پیشتر نیز نیروهای یمنی موفق شده بودند یکی از ناوهای جنگی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را نزدیک سواحل استان الحُدیده هدف قرار دهند.مقامات سعودی با فرافکنی و فرار از تبعات جنایات جنگی خود در یمن، ایران را متهم به ارسال موشک به یمن می کنند.

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، افزود: گروه‌هایی که چنین موشک‌هایی را به سمت ناوچه‌های عربستان شلیک می‌کنند، گروه‌های هم‌زبان عربستانی‌ها هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، تصریح کرد: این گروه‌ها می‌دانند که عربستانی‌ها به جان، مال و کودکان آنها رحم نخواهند کرد.

فلاحت پیشه همچنین گفت: مبارزان یمنی از لحاظ راهبردهای کلان، ایران را دلسوز خود می‌دانند و معتقدند بی‌ثبات‌سازی منطقه به معنای بُریدن سر کودکان یمنی و بحرینی است.

وی با بیان اینکه علت حمله عربستان به یمن و حمایت از گروه تروریستی داعش، فرار سعودی ها از دموکراسی است، گفت: در مقابل سیاست های مخرب عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه، هدفگذاری جمهوری اسلامی ایران، توسعه همراه با صلح، ثبات و آرامش در منطقه خاورمیانه است.

 

کلیدواژه