وندی شرمن : ایرانی ها در مقابل تحریم های واشنگتن تسلیم نمی شوند
(last modified Mon, 30 Jul 2018 06:04:47 GMT )
اسد 08, 1397 10:34 Asia/Kabul
  • وندی شرمن : ایرانی ها در مقابل تحریم های واشنگتن تسلیم نمی شوند

معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا گفت ، ایرانی ها در مقابل تحریم های واشنگتن ضد ایران تسلیم نمی شوند .

به گزارش یاهو نیوز ، « وندی شرمن»  Wendy Sherman افزود ، ایرانی ها فرهنگ مقاومت دارند و هر گونه کوتاه آمدن از حقوقش در برابر فشارها را تسلیم تلقی می‌کنند.

 معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از رویکردهای «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران خاطرنشان کرد ، «روش دیپلماتیک ترامپ این است که با تهدید حمله کرده و سپس می‌گوید بیایید گفت‌‌وگو کنیم تا به توافق برسیم.»

«وندی شرمن» در ادامه گفت ،« نقطه ضعف بزرگتر دیگر ترامپ این است که فاقد سیاست‌های دقیق و پیگیری‌های لازم است تا بتواند توافق‌های شفاهی را به قراردادهای بین‌المللی الزام‌آور تبدیل کند .

"وندی شرمن" معاون سابق وزیر خارجه آمریکا پیشتر نیزدر گفت و گو با شبکه "ان بی سی" با اشاره به تهدیدات اخیر رییس جمهوری این کشور ضد ایران، این رفتار «دونالد ترامپ» را نشانه ضعف وی دانست و تاکید کرد، ایرانی ها تسلیم نخواهند شد.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، واشنگتن سیاست های خصمانه تری علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

در همین راستا؛ واشنگتن 8 می سال 2018 از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد. این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

کلیدواژه